1) prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników,
2) Prowadzenie spraw dotyczących wynagrodzeń pracowników, umów z zlecenia, o dzieło itp.,
3) przygotowywanie materiałów umożliwiających podejmowanie czynności z zakresu prawa pracy,
4) zapewnienie warunków do przeprowadzania okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników mianowanych Urzędu,
5) ewidencja czasu pracy pracowników,
6) przygotowywanie projektów planów urlopów wypoczynkowych,
7) prowadzenie planów urlopowych i rocznych kart ewidencji obecności w pracy
8) zapewnianie warunków do prowadzenia działalności socjalnej Urzędu jako pracodawcy, oraz prowadzenie spraw z zakresu ustawy o funduszu socjalnym,
9) przygotowywanie i wydawanie świadectw pracy,
10) kompletowanie wniosków emerytalno - rentowych.
11) sprawy dotyczące bezpieczeństwa i higieny pracy,
12) sprawy dotyczące wypadków przy pracy,
13) współpraca z Urzędem Pracy przy zatrudnianiu osób bezrobotnych (absolwenci, pracownicy interwencyjni itp.)14) nadzór nad utrzymywaniem porządku i czystości w pomieszczeniach zajmowanych przez Urząd,
15) prowadzenie adaptacji, remontów i napraw pomieszczeń i inwentarza biurowego Urzędu,
16) analiza kosztów funkcjonowania Urzędu oraz dbanie o terminowe uiszczanie opłat z tym związanych,
17) zaopatrywanie Urzędu w niezbędny sprzęt i wyposażenie w tym materiały biurowe i kancelaryjne,
18) prowadzenie rejestru materiałów biurowych i kancelaryjnych,
19) prowadzenie gospodarki drukami i formularzami,
20) zadania związane z ochroną p.poż. urzędu21) prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowywanie materiałów oraz projektów decyzji administracyjnych, a także wykonywanie zadań wynikających z przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
22) pomoc Radzie, właściwym rzeczowo komisjom Rady, Burmistrzowi i jednostkom pomocniczym Gminy w wykonywaniu ich zadań,
23) współdziałanie ze Skarbnikiem przy opracowywaniu materiałów niezbędnych do przygotowania projektu budżetu Gminy,
24) przygotowywanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji o realizacji zadań,
25) przechowywanie akt, zdawanie ich do archiwum zakładowego,
26) stosowanie obowiązującego jednolitego rzeczowego wykazu akt,
27) stosowanie zasad dotyczących wewnętrznego obiegu akt,
28) usprawnianie własnej organizacji, metod i form pracy,
29) stosowanie i przestrzeganie ustawy o zamówieniach
publicznych30) wykonywanie zadań przekazanych do realizacji przez Burmistrza.
31) obsługa i protokołowanie narad organizowanych przez Burmistrza
32) dokumentowanie i aktualizacja aktów prawnych dotyczących zajmowanego stanowiska,